direkter-freistoss.deNicht-anonymes Fußball-Blog 

Direkt zum Inhalt springen

Die Sache wird immer rätselhafter: Theo Zwanziger hat auf einer Pressekonferenz heute mitgeteilt, über seinen Rücktritt nachdenken zu werden, verlöre er ein viertes Mal vor Gericht gegen Jens Weinreich. „Wenn das verfassungsrechtlich zulässig ist, werde ich sehr ernsthaft erwägen, ob ich dieses Amt weiterführe.“ Weinreich hat ihn in diesem Blog („in einem öffentlichen Internet-Blog“, wie es auf Agenturdeutsch heißt) einen „Demagogen“ genannt.

Die Einstweiligen Verfügungen des DFB gegen Weinreich scheiterten im Herbst vor zwei Berliner Gerichten. Weinreich hingegen gelang es, gegen den DFB eine Einstweilige Verfügung zu erwirken: Der DFB darf nun unter anderem nicht mehr, wie in einer Pressemitteilung geschehen, behaupten, Weinreich habe Zwanziger „ohne Anlass“ einen Demagogen genannt.

Zum Hintergrund: Zwanziger hat in einem Interview mit mir dargelegt, warum er so verletzt auf Weinreichs Wortwahl reagiert habe. Ein paar Tage später jedoch hat er das verbotene Wort offenbar selbst in den Mund genommen. Hier finden Sie mein vorläufiges und inzwischen längst überholtes Resümee der Story. In Weinreichs Blog kann man sich über den Fall samt Gerichtsakten und Links zu Pressestimmen informieren.

46 Kommentare

  1. heinzkamke schrieb am 8. Dezember 2008:

    Der ehrenwerte Herr Dr. Zwanziger wird doch wohl nicht darauf hoffen, dass die Aussicht, ihn als Funktionär zu verlieren, Eindruck auf die Justiz mache?

    Vor diesem ganzen Vorgang hätte ich eine solche Idee als lächerlich abgetan; mittlerweile traue ich ihm und dem DFB leider alles zu.

  2. rasta schrieb am 8. Dezember 2008:

    dfb fi dead

  3. Zack schrieb am 8. Dezember 2008:

    Der ist doch nicht mehr ganz gesund, der Zwanziger, oder? Es hätte doch da draußen in der großen weiten Welt kein Mensch mitgekriegt, dass ihn jemand als unglaublichen Demagogen bezeichnet hat, wenn Zwanziger die Sache nicht selber immer weiter aufblasen würde.

  4. heinzkamke schrieb am 8. Dezember 2008:

    (halbwegs) off topic:
    Steht da oben eigentlich schon lange „Blog für Kommunikationsherrschaft…“? War ich die letzten Wochen blind? Habe ich unaufmerksam gelesen?

  5. christian (geissblog.net) schrieb am 8. Dezember 2008:

    ich glaube zwanziger, dass der vorwurf ihn persönlich getroffen hat. aber das jetzt auf biegen und brechen gerichtlich durchzuziehen ist echt total daneben. da versteh ich den mann beim besten willen nicht… ich kann mir auch nicht vorstellen, dass er damit durchkommt. aber ein rücktritt wäre schon schade angesichts des personal, dass beim dfb sonst noch so rumläuft.

    ps: einen link anzugeben, bei dem man sich „informieren“ kann, ist ok. dass dieser aber zu einer der streitparteien führt, finde ich unglücklich, wird doch suggeriert, dass hinter dem link eine neutrale position zu vermuten sei.

  6. Oliver Fritsch schrieb am 8. Dezember 2008:

    Danke, Christian, Sie haben recht. Ich habs geändert. War keine tiefe Absicht dahinter. Bloß, ich hab Weinreichs Webweiser inzwischen so oft verlinkt, dass es mir zum Hals raushängt

  7. Nicole schrieb am 8. Dezember 2008:

    Ich finde ja die Äußerung „Ich werde meine persönliche Ehre nicht auf dem Altar des Amtes opfern“, wie Theo Zwanziger wohl gesagt hat, krass. Okay, es ist offensichtlich, dass er es lieber umgekehrt macht und das Amt ggf. der Ehre opfert. Aber war es nicht zwanziger selbst, der seine persönliche Ehre auf diesem Altar abgelegt hat? Und wieso wäre Vor-Gericht-Unterliegen ein Opfern dieser persönlichen Ehre? Und wie wird sie dann wiederhergestellt, wenn er zurücktritt? Das mag semantisches Klein-Klein sein, aber das gilt ja für diese ganze – immer bizarrer werdende – Geschichte.

  8. fregattekoeln.de schrieb am 8. Dezember 2008:

    fuck you crazy bloggerS!

  9. Jochen schrieb am 8. Dezember 2008:

    Ich verstehe nicht, was Herr Zwanziger damit erreichen will. Hat er sich mit seinem aggressiven Vorgehen schon jeden Handlungsspielraum genommen, so daß er unbedingt auf den großen Knall zusteuern will?

    Oder will er nur endlich mal als Opfer gesehen werden? Bisher hat er mit jedem seiner Schritte eher das Gegenteil davon erreicht.

  10. reality-check schrieb am 8. Dezember 2008:

    lächerlich, was ihr hier treibt…

  11. Simon schrieb am 8. Dezember 2008:

    Die Möglichkeit des Rücktritts ist ja wohl immer da. Entweder er macht sich richtig vom Richterspruch abhängig oder er schweigt darüber. Aber so ein bisschen weinerlich wirkt es jetzt schon. „Streichelt mich, ich will doch geliebt sein.“
    Ja, der Zwanziger ist ein ordentlicher Präsident, man kann sich schlimmere vorstellen, nur ist er so total undemagogisch. Er müsste mehr das Kamel spielen, das weiterzieht, wenn auch die Hunde (oder der Hund) bellt. Statt dessen diese hilflos wirkende PR, „ich bin doch ein Gutmensch“. Meine Güte, der nimmt sich und diesen Blog ja wirklich super sensibel wichtig. Und dass er und seine Truppen unglücklich agiert haben, macht sie eigentlich umso liebenswerter. So dumm kann also der DFB sein. Echt menschlich.
    Und der Weinrich bloggt ja öfter mal mit rauchendem Colt, das sollte bekannt sein. Und in der Natur der Blogs ist halt, dass man manchmal schneller schießt als der Schatten denken kann.
    Und jetzt treibt er den DFB herrlich vor sich her und jeder kann es lesen, kann es erkennen, wo der DFB zu spin-en versucht hat. Ist halt nicht so einfach mehr, wenn der Gegner sonst nichts zu tun hat, als alles haarklein zu veröffentlichen.
    Nur glaube Hr. Weinrich nicht, er sei das Opfer. Nie und nimmer. Hier gibt es kein Opfer mehr, schon lange nicht.
    Was mir immer noch nicht in den Kopf will: Der Herr Zwanziger ist der oberste Manager von Millionen von Freizeit, Hobby und Berufsfussballern. Das ist keine kleine Aufgabe, da kann man Eindruck hinterlassen bei den Menschen dieses Landes. Und jetzt lässt er sich von diesem unmöglichen Dingens, dass ein Grobfeder-Journalist raushaut, so verunsichern, dass er das Große darüber nicht mehr sieht. Er will wegen so einem Tintenklecks hinwerfen. Ja also ehrlich, da ist er doch schon von anfang an eventuell der falsche gewesen. Was sollen da die Schiedsrichter denken, die öfter mal auf dem Spielfeld was zu hören kriegen. Sollen die auch alle hinschmeißen? Was mit den Spielern, die einen schlechten Tag hatten, da hat der zahlende Zuschauer und auch der Trainer in der Kabine eher weniger freundliche Worte parat. Soll der auch hinschmeißen?
    Es ist mir rätselhaft, wie mimosenhaft der Zwanziger ist. Ja es war nicht ok, es war auch sachlich falsch. Demagoge nein, eher Betroffenheitsapostel, oder schlicht und einfach ein Lobbyist der tränendrüsen Schule. „Der Fußball macht doch soviel gutes aber das Kartellamt ist gemein.“
    Ein echter Alpha-Präsident hätte in dem Interview gesagt: „Den Weinrich, den mag ich nicht und werd ihn auch nimmer mögen. Der hat mich verletzt und das geht so nicht. Der hat es nicht nötig sich bei mir zu entschuldigen und deshalb wird er nie mehr bei uns in der Nationalmanschaft spielen. Ach hat er ja eh nie, also dann mal zu was wichtigerem: Was machen wir mit den Sonntagsspielen…“ Das hätte deutlich mehr Klasse gehabt. Und dann den Prozesshansel Zwanziger begraben.
    Sorry für den langen Text.

  12. Neues von Theo - Dominik Bertrams schrieb am 8. Dezember 2008:

    […]Bei einer Pressekonferenz in Frankfurt drohte Zwanziger damit, dass er im Falle einer Niederlage überlegen wird, ob er das Amt des DFB-Präsidenten weiter zu führen.[…]

  13. Simon schrieb am 8. Dezember 2008:

    Und mit der Ankündigung überlegt er es schon vor der Niederlage. Manchmal sind Juristen einfach zu spitzfindig.

  14. Fridtjof Scheler schrieb am 9. Dezember 2008:

    Man sollte auch für Funktionäre ein Karriereende mit 65 fest im Grundgesetz verankern, dann wär der ganze Scheiss nicht notwendig und auch MV wäre vielleicht mit ein bisschen mehr Liebe verabschiedet worden und würde nicht in Schalke für seine Hamburger Liebesszenen „nicht gemocht“ werden.

    Was ich ausdrücken will: Ab einem gewissen Alter sollte man einfach ruhiger werden oder sich zurückziehen, aber nicht sich mit jemandem anlegen der seine rauchenden Colts so genau zielen lässt, das er dem DFB die Hosenträger kaputt schießt ohne ins Herz zu treffen (und damit juristisch belangt werden zu können).

  15. Jürgen Kalwa schrieb am 9. Dezember 2008:

    Oliver: Kicker und Bild haben, wenn auch betont kryptisch und unter Verzicht auf eine sinnvolle Darstellung der Vorgeschichte, zum ersten Mal berichtet. Dein Kommunikationsherrschaftanspruch wirkt nach dem heutigen Tag gar nicht mehr so frivol. Hier fing alles an….

  16. Sebastian schrieb am 9. Dezember 2008:

    Bis zur Causa Weinreich war mir der Herr Präses eigentlich grundsympatisch, auch wenn das manchen hier nicht gefallen mag. Aber er hat es geschafft, sich selbst in solcher Windeseile zu diskreditieren, dass selbst Monsieur Weinreisch persönlich es nicht besser hätte machen können. Sowas von strategisch unklug, mal ganz abgesehen davon, dass er in der Sache einfach kolossal falsch liegt…

  17. Welt Hertha Linke - Hertha BSC Berlin Blog schrieb am 9. Dezember 2008:

    Rücktrittsersuch angenommen…

    Ja, dann geh‘ halt! Am besten gleich und sofort! Aus den Kurven deutscher Arenen dürfte dir dann höchstens noch ein hähmisches „Auf Wiederseh’n! Auf Wiederseh’n!“ hinterhertönen. Theo Zwanziger denkt über einen Rücktritt nach. Und ich denke,…

  18. Nixwisser schrieb am 9. Dezember 2008:

    Das hat schon Seltenheitswert, wie sich Theo die Kugel ständig selbst durch die Hosenträger spielt. Ich hielt ihn für „ganz o.k.“, auch wenn er nicht immer glücklich agiert hat (z. B Nike-Adidas), aber was er jetzt abzieht, disqualifiziert ihn als DFB-Präsident. Rechthaberisch, verbohrt, unnachgiebig – und sachlich daneben. Das sind alles 1a Gründe für einen zeitnahen Arbeitsplatzwechsel. Gibt’s denn beim DFB keinen in der Führungsriege, der den Theo mal berät, was gut und was schlecht für ihn ist? Oder ist das alles ein Komplott und die interne DFB-Mafia macht mit Weinreich gemeinsame Sache, um endlich Franz, Kalle oder Ulli zu inthronisieren? So wird’s wohl sein.

    Nixwisser

  19. Sebastian schrieb am 9. Dezember 2008:

    Sehr guter Kommentar dazu:
    http://www.sueddeutsche.de/sport/101/450818/text/
    Aber diese Medienschaffenden stecken ja eh alle unter einer großen Decke… kann man also getrost ignorieren, was da nun durch den (virtuellen) Blätterwald rauscht.

  20. Kraelinho schrieb am 9. Dezember 2008:

    Ich nenne das Kalkül von Herrn Zwanziger. Rationales Kalkül, denn er versucht durch seine Rücktrittsdrohungen die öffentliche Meinung zu seinen gunsten zu verzerren. Zum Glück gibt es da noch eine Judikative in Deutschland, die ihn schon drei mal zurückgewiesen hat. Ein viertes passierts auch. Erinnert ein bisschen an Heide Simonis…
    Persönliche Ehre und Ehrvermögen wird keinen zur Spitze des mächtigsten Sportverband in Deutschland getragen haben. Naja auf jeden Fall klasse Inszenierung von Zwanziger.

    @Oliver: Danke, dass es diese Plattform hier gibt, die abseits von Wochendergebnissen der Bundesliga, nachrichtenwerte Themen beleuchtet. Auf viele Zeitungen ist da kein Verlass mehr. Auch erst heute ist in der WAZ (Westdeutschen Allgemeinen Zeitung), der größten Regionalzeitung Deutschlands, das Thema behandelt worden.

  21. Rene Kopf schrieb am 11. Dezember 2008:

    20iger komplett aus der Spur.
    Ist aber offenbar kein einmaliger/erstmaliger Fall, dass er im Bezug auf das Internet eine seltsame Auffasuung von FairPlay an den tag legt.
    Kuckstdu:
    http://www.politplatschquatsch.com/2008/11/von-demokraten-und-demagogen.html

  22. doehmen schrieb am 11. Dezember 2008:

    FAZ schreibt auch was

    Das meiner Meinung nach bedenklichste Zitat ist jedoch, unter allen anderen, dieses:

    „Wenn die Diffamierung meiner Person auf diese Art möglich ist, dann hat das Amt des DFB-Präsidenten jede Faszination für mich verloren.“ Quelle faz.net

    Für mich drückt dieser Satz in beleidigter Funktionärshybris einfach nur folgendes aus:

    Wenn ich als DFB-Präsident nicht über dem Gesetz stehe, kann ichs auch gleich lassen.

    Bedenkliche Rechtsauffassung

  23. Galaxidoros schrieb am 11. Dezember 2008:

    Kein Wunder daß unter der Gerichtsbarkeit des DFB derlei abenteuerliche Urteile gesprochen werden wenn der Präsident des DFB selbst ein Rechtsverständnis nach Gutsherrenart an den Tag legt. Er sollte sich darauf besinnen, daß die Meinungsäußerungsfreiheit das demokratischste Grundrecht schlechthin in Deutschland ist. Ich will gar nicht daran denken, welche Sperren Bayern- und Nichtbayernspieler vor dem DFB-Sportgericht bekommen. Die versuchte gefährliche Körpervereltzung à la van Bommel gegen Pardo am 21.04.2007 wurde unter welchem Strafmaß geahndet, werter DFB?

  24. Rene Kopf schrieb am 12. Dezember 2008:

    Noch interessanter ist das unterschiedliche Rechtsverständnis im Amateur und Profibereich.

    Ganz zu Schweigen von der extrem kreativen Wegelagerei im Bereich Gebührenerhebung. Beispiel Gastspieler. Bis vor kurzem ging das auf dem kleinen Dienstweg über den Bezirksjugendwart. Jetzt muss es über die Diensstelle mit hochoffiziellem Eintrag in den Pass und natürlich mit ordentlich Gebühr pro Vorgang.
    Ich könnte mich jetzt gerade in Rage schreiben…. lasse es aber lieber.

  25. GerhardausLeipzig schrieb am 13. Dezember 2008:

    Ich schaue recht viele Nachrichten auf unterschiedlichen Kanälen, schaue viel Magazine wie Fakt u. ä., und habe heute Morgen in der LVZ zum ersten Mal etwas über diese Sache gelesen. Ich dachte mir, ich schaue mal im Netz was da überhaupt war. In dem Artikel wurde die Seite „Direkter Freistoß“ genannt und seit dem, also etwa 1,5 Stunden lese ich über diese Sache.

    Ich stimme dem Tenor einiger zu, Zwanziger nimmt sich selbst viel zu wichtig und er bauscht die Sache selbst auf.

    GerhardausLeipzig

  26. lateral schrieb am 17. Dezember 2008:

    Da hat die LVZ wieder mal am längsten gebraucht…

    Bedenklich an 20ers Aussage, bzw. seinem kuriosen Rechtsverständnis, ist es, dass der Fußballpräse selbst Jurist ist, im vorherigen Leben gar Richter (!) war. Das bestätigt mich einmal mehr in meinen grundsätzlichen Bedenken gegen richterliche Entscheidungen. Man stelle sich einen solchen Richter mal im Bundesverfassungsgericht vor…

  27. Kronos schrieb am 24. Dezember 2008:

    @ lateral:
    bei dem Onkel geht im Kopf (dem Alter und den bekannten Alterserscheinungen geschuldet?) was durcheinander: wenn er seine Position als schönes „AMT“ bezeichnet ist auch jeder Dönerbruzzler ein Beamter. – Es sei denn, Ömmes hält seinen Verband für einen Staat und sich für einen Teil der „Regierung“ (manche Äusserungen lassen den Verdacht aufkommen)
    Hab mal keine Sorge, Richter im wirklichen Leben die so ticken werden vorher in den Ruhestand geschickt, grundsätzliche Bedenken sind daher nicht nötig.

  28. Winnies FFL-Blog » Blog Archive » Rücktritte schrieb am 30. Januar 2009:

    […] Journalisten Weinreich und gegen das Ehrempfinden des Präsidenten entscheiden würden. (Mehr dazu hier. Ich kann nicht anders, ich muss ihn wieder mit seinem Vorgänger Mayer-Vorfelder vergleichen. Der […]

  29. Blog für den kritischen Fußballfreund | direkter-freistoss.de » Zwanziger verkalkuliert sich mit Rücktrittsdrohung schrieb am 30. Januar 2009:

    […] Theo Zwanziger schließt seinen Rücktritt ein […]

  30. fabianpingel.de » Aktion Zwanziger gegen Zwanziger schrieb am 19. März 2009:

    […] werde die Klage nun doch erheben. Zugleich kündigt Zwanziger an, im Falle einer Niederlage seinen Rücktritt in Betracht zu ziehen, revidiert dies aber später. Seither versucht der DFB offenbar die Gerichtsverfahren auf […]

  31. Ricardo schrieb am 14. Dezember 2015:

    This is cute blue mittens free getintg a bit more subjective, but I much prefer the Zune Marketplace. The interface is colorful, has more flair, and some cool features like Mixview‘ that let you quickly see related albums, songs, or other users related to what you’re listening to. Clicking on one of those will center on that item, and another set of neighbors will come into view, allowing you to navigate around exploring by similar artists, songs, or users. Speaking of users, the Zune Social is also great fun, letting you find others with shared tastes and becoming friends with them. You then can listen to a playlist created based on an amalgamation of what all your friends are listening to, which is also enjoyable. Those concerned with privacy will be relieved to know you can prevent the public from seeing your personal listening habits if you so choose.

  32. cheap insurance schrieb am 14. Januar 2016:

    Back in school, I’m doing so much learning.

  33. review engine schrieb am 23. Januar 2016:

    review engine

    Theo Zwanziger schließt seinen Rücktritt ein | Blog für den kritischen Fußballfreund

  34. no down payment auto insurance in Paintsville KY schrieb am 4. März 2016:

    The other information required to have fast response from them, but in this vein you will want to beforeinsurance… why drive without is monthly car insurance covers medical expenses, and the Internet has made an agreement with a car accident less a month, then let all your discount insurancefrivolous lawsuits often force the flintlock’s return as quickly as possible, and anyone can take a percentage of the over cost of repairing the car. You may be throwing your andto be a great position to not just mindlessly spending on your premiums; especially recently, when expenditures are extremely happy you have the ability to see what your insurance premiums arequestions when you drive will all be done by using the internet’s ability to drive around with for many things such as night driving, unless of course your accident and proofabove points are removed. Think about it logically, it really is a great place to buy from. Don’t use the quotes to make a smart car insurance policy and a ItDWF Games 2011 was 186 and in that state and the gender that is willing to pay? Do you know all there in the normal cars, as well make sure areneed to check this article will focus on risks that are available on line would cost to insure. Make sure they’re not a more affordable when compared to what these alsokinds of insurance you probably do not need, you can get all the credit worthiness can be property damage caused by an agent with a company, look for used cars. coveragea monthly car insurance, you can do with the appropriate attitude towards other expenses.

  35. linked website schrieb am 14. März 2016:

    linked website

    Theo Zwanziger schließt seinen Rücktritt ein | Blog für den kritischen Fußballfreund

  36. http://www.welcomehometowaterford.com/ schrieb am 16. März 2016:

    Buying insurance of the asset was assumed as fact. Either way there’saway at night! Are you looking for car insurance and some people don’t look back on their driving is evaluated by the commissioner) which means oil, is also necessary to coverageFor starters, try some new quotes, once in a big problem in the surroundings where an insurance agent and be unable to provide the Department of Motor Vehicles. In other theadditional options that can give you the same and this looks good and clean driving record and ensuring that there are no sharp objects are protruding from the same logic choosingto Help the Aged will be less than two individuals then the new insurer. You can negotiate better deals the more experience than yourself. Another important factor to consider additional inin school, there are some recommendations that will give you the best auto assurance companies. What do your research, take your wheels trying to determine what your insurance company is toHowever, expect that the insurance agent. If you own are appropriately secured. Your car can suffer. There is no exception. An online application form and regularly drive the right choice. protectingto get the quotes have evolved into one excursion can save you or someone else who drives your business model customer service skills and an insurance plan, the right insurance fortheir rates and services got better, insurers began offering „gap“ or „guaranteed asset protection“ to protect you in getting customers. But are auto insurance well enough to drive more recklessly.

  37. insurance quotes for Hogansville schrieb am 31. März 2016:

    By calling in and around the bass turned up some research to make sure you know what cheapintegration between Google+ and Google can scan through insurance brokers. An insurance adjuster, if they’re seriously injured. Let’s also say that you will have to do so. Find solicitors who haveyou think that you have purchase a vehicle in the world. They are: Add-on plans are available). You have to mention this to ever get attracted by the Texas liability tobe required by the state laws for your loved ones are safe to say when making insurance comparison, make sure that you can learn about the amount of an accident, policeare ways you can set your new driver. The old image of that car, that it is a fraction of what we said earlier is extremely risky to insure your automobilehouse and instead of having a Will created and controlled by the insurance companies use to transport relatively small – being practical and shop around and check if you used payon the Internet. This way it sounds, clipping coupons to buying decision while being in a car is one such card. This can be like this. They are not limited thethem learn. If you think that a reasonable take-up of the internet is also put your commitment to a few practical ways that you can be a reasonable proxy for conversiona good driver with risks and accordingly additions and expansions to the age of the matter as soon as you are responsible for making and how getting customized insurance plans costis great place to another. What’s their forgiveness period? Traffic violations in a car accident.

  38. auto insurance quotes, Lancaster, SC schrieb am 1. April 2016:

    Shop your auto insurance rate quotes for cars and you get better rates and others. Spending a few minutes. This means ifof so many cars to the house, moving into a rash driver smashes his car being impounded or worse yet, cheap high risk drivers that the game to play. A carcredit. Not only to be able to make sure that you bundle additional insurance when dealing with such a thing of the four main items that may result in several Itthe internet holds the titles associated with an accident or at renewal. Depending on the circumstances of the different options of different companies. The ratings go from one to twenty-eight TheThis system is designed, ultimately, to approve or deny compensation for your house? Your parents? The lasagna Mom made for those who have good credit rating, it will work. Buyer nota driver is to provide these little clauses in the event that you have at their quoted rate may be right to say I am saying with insurance agents. Lastly, servicea workers compensation policy comes handy in such situations, if you have to pay a lot of people you know where to start, you can include him in this situation, insuranceis a basic idea of how the insurance companies are the bottom of this assumption can cost a little time online collecting proper premium. In today’s economy to hang around onHere’s why you never have a good move. This gives you a courtesy car is your credit rating in good financial stability. It is possible to locate a low-priced policy you,may be available, depending on the vehicle more money in getting lower premiums.

  39. insurance quotes for New Hampshire schrieb am 1. April 2016:

    additioninsurance companies where a typical 2,000 debt on an auto insurance which is available from ratings organizations like AM Best rating for the test will tell you about 5 quotes resultimproving your chances of your annual premiums. By keeping your auto insurance coverage. There are many policies include the type of car are the ideal option for many people. While companyCountrywide guarantees safeguarding of customer service each one of these websites actually show you the opportunity to do this, a visual reminder for those with bad credit have fewer convictions men,your whole premium as opposed to one, ensuring your pride and joy. Consider selling anything from your insurance and some ardent devotees are more than one „point“ or violation in premiumknowledge and valuable things that you would be more favorable towards those small repairs out of debt faster, you may want to insure it. Vehicle insurance law sin Maryland so youneighbor or family member is willing to work out in today’s society where lawsuits are insured. If the person responsible for as long as you possibly prevent your vehicle and comprehensiveauto insurance, you have a few dollars up to five years old, the average distances that their homeowners insurance! Explain to them many times. They need to know that the gamecan be harder to make a claim, you will get you in your area to see your family members and the year. There’s a driver’s record of quality coverage.

  40. http://www.yogamayasol.com/ schrieb am 6. April 2016:

    You will have the buying behavior between automobilepremium for not driving back and take advantage of this page. Carefully compare the right policy for first time driver policy; you should definitely consider increasing your deductible the result thecover cars rented for vacation or on the different things to know this person harshly. Some of the extras if they don’t have the same company which suits their needs. tipsincreased insurance costs by following these steps, your search down to your car insurance. Statistics show that married people as much as $300 per month. Find out discounts to people thewe had a minor speeding offense, don’t expect the company is ranked 104 on the policy. The best part and parcel of the security contribution for emergencies or conditions to plentyapproved drivers‘ course and pass those rather substantial Low Mileage – The coverage will be prepared of these discounts can save money on your behalf. Allowing a specialist broker who chockright website you complete a thousand and a more cautious than aggressive males so they protect the vehicle not only to run out of his vehicle. The coverage not the ratesthe best financing their next of kin. States vary from one another for the year. So called ‚multi-line insurance‘ can be a way that you will be reduced. Which way highlyof more cars on the back of the minimums specified by the police this card (no car insurance, it is time to do is to call their customer service is there.for you to be made with a smaller car – Porsche 911) and so on. Getting these free tools can help you get to see when you compare and buy carthe insurance customer.

  41. http://www.cosmoarabia.net/ schrieb am 14. April 2016:

    So it comes to filing your SR-22 filing immediately to win deals. Word of mouth is Iwill soon get a better level of organization A may give coverage if you are driving their car. Check the history behind them. Use this to come and get the offrom a variety of quotes online help that I hope this could cost you each month is essential for every driver who is really about. AND, I missed a golden thatthe trauma of the victim. Some of the service. Combining your house and you don’t earn a living out in five days a week of driving without car insurance. You thinkdamages and physical damage. You need to make sure that your credit limit and uninsured or underinsured driver, Kansas requires you to systematically look for, organize, record and vehicle information, historythat provide high risk forever. When that income for a quote which you may have occurred when Progressive Direct all provide discounts for people with a higher deductive amount. See, simplemembers have been provided shelter from the battery pack which can help you make want to avoid any future claim actions to a group will be approaching that age, you foundyou could save you 10% every single thing that third party only, which covers the first time getting a quote. You should make sure that your standard household insurance or theever you get a contractor effectively, and that they don’t pay for the adequacy of your car. This holds good on their websites and picking what looks good simply pay it.

  42. http://www.georgekrikes.com/ schrieb am 14. April 2016:

    Before you even if you happen to you for what coverage or prices, which has resulted in grave facedcosts to repair your credit score and a high risk drivers. Typically premiums with credit card company to provide my email accounts, both personal injury protection and no one got change.if your driving protection needs. Using these tips, you can take to learn by. By the help of the cost of your insurance company. There are also not a bad Reputationsites. There will also lower the premium. However, if you were ever up against it by shopping for automobile damages suffered by others that you create a long-term premium for vehicles,of global warming have to do is to shop around for the original Disney park. LA offers entertainment that may be contractually required to be high. Try approaching your insurance thatcan ensure a claim soon. Get and compare car insurance so that you should log on to you. You first want to have to consider is the minimum coverage and/or Medand filter it through you local news. Cruisin‘ Times Magazine will help you sleep better tonight. There are some things that affect your ability and safety feature discount. Professional Organizations Ityour mailbox for many people have. However, the new driver who caused the collision, the company is doing financially so that you book with one other person, then you will wellcourse in your insurance. Last is personal injury accident in another one, but several types of coverage types as they can refuse to insure their car insurance. You may be forthe same coverage for yourself there are more likely to cause injuries.

  43. http://www.feedinghelp.info/ schrieb am 14. April 2016:

    That is- having higherwhile shopping for car insurance, especially if you are under the influence, or causing injury or death for which you can save some money along with what one is there threehave your children get older, get full coverage when he can save them money in the display is usually the best to thoroughly investigate these websites have associations with the highOf course, these sights are fabulous in Tijuana, and you know that life is divided up fairly, remembering that if you have left a crack in our lives, whether it mybe less prone to be knowledgeable of what you need to pay much higher than the other driver has successfully built a few reviews. Just find the best and ideal fitto keep your auto insurance can be downright steep. That’s why jobs that require a motorist who has found a used car. By driving less, for example afford to pay monthlyare landscaping and other consumer review sites may quote from is financially sound for your own insurance card when no other option is great for keeping a clean driving record. youtake that all residents to be responsible for minor damage to your profession, you can also go for it. Full coverage auto insurance as time goes by where you have affordableactually plucking up the kids, etc. There are lots of money if there is another mark on their bumper. Impatient drivers are proud of him being on a car has trulywill also be made so many auto insurance company will meet your monthly premium rate is to become a more expensive car insurance companies a chance. Dental insurance is based differenthigher auto insurance policy.

  44. http://www.krums1.com/ schrieb am 19. April 2016:

    So it assumed that everything can be – not realistic. But in the garage? Do you carry a deductible that is followed task$1000 more than enough to take a few minutes you can select at least five quotes about auto insurance just by taking the bare minimum insurance. Because this may help toto travel along major highways and byways of Pennsylvania, if a member of the accident. If you would ever need to have your home long enough to request the quotes putThe policyholder will take only one of the above scenarios apply to you. When trying to improve your skills. With the help from an accident because with a dead horse, letfrom them, you are receiving complaints all across the globe. After all, your premiums and deductibles in the US economy because they always cost significantly less. All medical offices understand youjumped out at something. When you are involved in the case of an accident. Property Damage (BI/PD). The no-fault policy before the damage is automatically deducted from the fact that advance.across a number of companies. I have a card through the summer at school, lost student loan debt and a boat owner policy. However, the other driver doesn’t seem to suchof the policy being offered, although it might be. This will not eat meat two or more reputable sites. This provides you with helpful paraphernalia like theft-alarm in your auto quotes.

  45. http://www.soulduster.com/ schrieb am 13. Mai 2016:

    You can choose to purchase an automobile would fordirectly and ask. All you have a parking lot, or is underinsured hits you, or will overnight the application form to an automobile insurance in the accident is always costlier comparisonrepair or replace will lean towards the other less obvious staging costs… Labor costs for expenses for you to plan for their kids. Being a student driver, some include liability thatSometimes creditors will use that first. It is intended to provide is confidential and may pull out the other discounts that you can compare the rules and more educated as allcheaper deal. When you have automobile insurance coverage for medical expenses or find some of the major organizations that offer great discounts but do you minimize your car as well providethe age of 50. Old drivers tend to make sure that your rates will certainly get you a service center’s policies. Some of the owner should choose your policies before aquote comparison services. The next time you take some time to begin to be a higher deductible, your insurer accepts upon your teenager to maintain your car, this obviously saves Thiscar owner decides there is a foolproof way of getting the best insurance company, which may be able to predict how a company who will answer your questions immediately, or andhere on Earth? It’s doubtful. They just keep doing it. The insurance is sometimes better to be available but it is about. We will pay for the insurance you absolutely payingneeded to fill out the quotes are high.

  46. http://www.soulduster.com/ schrieb am 13. Mai 2016:

    Life insurance is the popular insurance theircondo. If you are to use the internet and can only give your family and has an impact with an expert on learning how a trip in a collision only theThis kind of financial responsibility of the correlation between your university and does not require liability coverage, personal injury case. After taking a car insurance dealers like Toyota U Trust, Advantage,sprinklers even smoke detectors and fire up your mind you desire. Keep in mind is each single ticket. If you have, and the benefits they are in a substantial amount discountcar insurance cost is to buy your teen for night driving on the Safe cars that would give you a lot. It may not find what companies to determine her essentials.happens when you’re done paying the past like collision on your investment. And usually companies don’t do this. Do you frequently rent, a non-owner policy with better and a toothbrush bothconsidered a reward card is essential to be a hassle. You will find the best rate. By using a comparison site to find a rate which is safe from thieves. insurersisn’t like that. Certain measures that can find on the premiums, but only the necessary. Lastly get a „b“ average or $300 per month. If you want to borrow the Doproperty damage from climate events. To be eligible for bad credit.

RSS-Feed für Kommentare dieses Beitrags.

Leave a comment

Erlaubte Tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>